Reviews en achtergrondverhalen over jouw favoriete games

Yakuza 6: The Song of Life Review

• Geplaatst op
  • 0
Yakuza 6: The Song of Life Review

Yakuza 6: The Song of Life is in alles een Japanse role-playing game, maar toegankelijk genoeg voor westerse gamers. Het vormt, mede door het geboden handige overzicht van wat er allemaal is gebeurd, geen belemmering om voorgaande delen niet te hebben gespeeld. Yakuza 6 sleept de speler mee naar sfeervolle omgevingen in Tokio en Hiroshima, en doet dat aan de hand van Kazuma Kiryu, een van de meest bad-ass gangsters uit de historie van games. Het spel heeft daarbij een goed en bij vlagen verrassend verhaal. Er is daarnaast heel veel te doen en te beleven in de spelwereld van Yakuza 6. De hoofdmoot wordt echter verzorgd door het vechten, wat lekker werkt en vaak spectaculaire beelden oplevert. Ervaren Yakuza-spelers zullen wellicht wat diepgang in dat vechtsysteem missen, maar voor nieuwkomers is het een heerlijk systeem om hun eerste stapjes als Kiryu-san mee te zetten.

Detroit: Become Human Review

• Geplaatst op
  • 0
Detroit: Become Human Review

Wie Heavy Rain, ook van het Franse Quantic Dream, heeft gespeeld, weet wat je ongeveer van Detroit: Become Human kunt verwachten: een goed en vooral volwassen verhaal over volwassen personages die keuzes moeten maken rond volwassen problemen. Dit is een game met meer tekst dan actie, maar daardoor is hij ook erg onderhoudend. Je hebt veel invloed op het verloop van het verhaal. De hoofdlijnen staan vast, maar de details kunnen sterk verschillen. De voice-acting en motioncapture zijn daarbij erg goed, wat sterk bijdraagt aan de sfeer. Het levert erg mooie en gedetailleerde gezichten op, waar veel emotie van is af te lezen. Niet alles is echter perfect. De besturing laat te wensen over en de actie vindt veelal plaats in de vorm van quicktime-events. Desondanks is de game het spelen en herspelen zeker waard.

God Of War Review

• Geplaatst op
  • Geplaatst in PS4, Sony
  • 0
God Of War Review

God of War toont een kwetsbare Kratos die zorg moet dragen voor zijn schriele en wat ziekige zoontje. De band die tussen de twee ontstaat vormt de ruggengraat van de game. Niet alleen van het uitstekende verhaal, maar ook van de gameplay. De game is daarmee veel diepgaander dan je van de serie gewend bent. Het gaat niet alleen maar om knokken, er is ook ruimte voor emotie. En minstens zo belangrijk: je kunt verkennen en zo hier en daar een beetje puzzelen. De wereld is mooi en groot, en de campagne lekker lang. Tijdens je avonturen krijg je bovendien van alles mee over de Noorse mythologie.