Review Overwatch Event

Review Overwatch Event

Vrijdag is Game-Outlet naar het hands-on event van Overwatch geweest. Hier hebben we meer over de game geleerd en hem ook uitgetest!

Wat is Overwatch?

Overwatch is de nieuwste game van Blizzard entertainment en wat deze game speciaal maakt is dat het de eerste nieuwe game in 18 jaar en het is de eerste shooter is die Blizzard heeft ontwikkeld. Een team action based shooter wat zich afspeelt op een futuristische aarde. Van deze futuristische aarde zijn 8 maps gemaakt, hierbij zie je het thema direct terug. En heeft het veel vrolijke en felle kleuren en is totaal niet dark en gritty.  Er zijn 21 heroes met ieder een eigen verhaal. Er zijn per hero verschillende rollen, abilities en ultimates. Tijdens de game kun je wisselen van hero om het andere team te counteren. Om de game te personaliseren zitten er skins en emotions in de game.

Blizzard heeft een team action based shooter ontwikkeld

Er zijn in de game verschillende game modes: assault, escort en control. Je speelt met teams van 6 tegen 6. En het is echt team based dus (helaas) geen singleplayer opdrachten. Het spel is voor 12 jaar en ouder en verkrijgbaar vanaf 24 mei.

Eigen ervaring Emira:

toen we binnenkwamen op de locatie was ik wel een beetje gespannen, ik zag namelijk geen toetsenbord staan maar een PS4 controller liggen en meestal ben ik niet geweldig in het gamen met controller. Na de uitleg over de game konden we beginnen met potjes spelen. Er waren meer mensen dan plaatsen om te spelen, dus heb ik het eerste potje toegekeken. En wat ziet de game er mooi uit. De maps van de game zijn (op 1 map na) gebaseerd op echte plekken op de wereld. Na dit potje was het mijn beurt. Ik zette de koptelefoon op en wat klonk het gaaf!

De muziek en geluiden in de game passen perfect bij het visuele gedeelte van de game!

Toen kwam de grootste challenge; het spelen met controller. En verbazingwekkend ging me dat best goed af voor iemand die vooral veel op de PC gamet. Het was leuk om de verschillende heroes te spelen en te proberen het andere team te slim af te zijn. Na een paar potjes was ik overtuigd: ik wil deze game! Alle elementen aan deze game maken dat ik er heel enthousiast over ben geworden en niet kan wachten tot hij uit is!

Eigen ervaring Naresh:

Het doel van de game is om je mede teamgenoten te helpen als je ziet dat ze in een situatie terecht komen waar ze niet meer uit kunnen komen, zoals met z’n allen achter een groot schild te schuilen om zo dichter bij het object te komen. In de game zelf komt dat goed terug.

Elke tegenstander in de game is anders

Ook vind ik de game heel leuk omdat je dus moet samenwerken met andere gamers. Je hebt bijvoorbeeld een game mode met 2 teams. 1 team valt aan en 1 team verdedigt. Het team dat aanvalt moet het object zien te veroveren van het andere team. Ik vind zelf het verdedigen makkelijker dan het aanvallen omdat je team georganiseerd moet worden neergezet om het object heen zodat het team dat aanvalt van elke hoek goed kan worden beschoten.

Ik raad de game zeker aan, omdat het voor het eerste sinds 18 jaar is dat Blizzard een shooter heeft gemaakt. Deze game heeft alles wat je ervan verwacht en is een echte aanrader voor gameliefhebbers.

De exclusieve Collector's Edition van Overwatch